Cohousing

Ideal house and ideal of house between space and time

The idea was the building of an enclosure with low housing density, a place situated in the urban outskirts, where the relevance of the common services is a cultural need first, than a design solution.

The project has a precise identity, but, as in the Cattaneo’s Family Houses, in a time-related projection has different declinations. It is built on two directions: the quality-axis, with the Common House, the stage for the life and demands of the community, and the utility-axis, with the primary services.

 

 

Concept
Concept

 

Main plan
Main plan

 

Elevations
Elevations

 

Elevations and sections
Elevations and sections

 

Versione italiana

L'idea è stata di costruire un recinto a bassa densità abitativa, un luogo di periferia urbana, dove la rilevanza dei servizi e degli spazi comuni è un bisogno culturale prima ancora che progetto d’architettura.

Il progetto ha un'identità precisa ma, come nelle Case Famiglia di Cattaneo, è diversamente declinabile in una proiezione temporale ed è costruito su due direttrici: l'asse della qualità, con la Casa-comune, palcoscenico aperto alla vita e alle esigenze della comunità in co-abitazione, e l'asse dell'utilità, con i servizi di base.

Project:M.R. Baragiotta with E. Mantese, coll. S. Cicismondo